Чесънът: бижуто в кухнята

29 Mar

garlic

Макар и малък, чесънът е много полезен зеленчук, с уникален вкус. Витамините, които съдържа и свойството му да понижава кръвното налягане, правят чесъна незаменим за здравето на човека. Но готвенето с чесън има своите тайни.

Предимствата на чесъна

Чесънът съдържа витамини А, В1, В2 и В6 и минерали като желязо, фосфор и калий. Наред с много други неща чесънът също така помага и за укрепване на имунната система, подобрява кръвообращението, премахва токсините в организма и намалява високото кръвно налягане.

Тайните в кулинарията

Вземете под внимание тези съвети преди да използване чесън в храната си.

Когато купувате и съхранявате: Изберете чесън с твърди глави, които имат еднакъв цвят. Съхранявайте го в отворен съд, на стайна температура, отделен от други храни. Чесънът остава пресен до шест месеца.

Рязане: Можете да нарежете чесъна, да го пресовате или да сложите цяла скилидка, според ястието, което приготвяте. Пресовайте обелените скилидки за сосове и супи. За ориз и картофи го нарежете на кубчета, а когато го използвате като ароматна подправка при месо, сложете цели обелени скилидки.

Когато готвите: Избягвайте да готвите с чесън, когато е необходима висока температура, защото придобива горчив вкус. Чесънът е готов, когато добие златист вид.

Финален съвет: Можете да отстраните миризмата на чесън от ръцете си като ги изплакнете със студена вода, без да ги триете една в друга.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: