Най-лошите “здравословни” храни

3 Oct

hrani

 

За да водим здравословен начин на живот, е нужно да се научим да разпознаваме наистина качествените продукти. Много фирми се опитват да етикетират своите продукти като здравословни, но при внимателно разглеждане на хранителна информация виждаме, че това не винаги е вярно.

Шейкове в заведения
Макар много компании да се опитват да ни убедят в противното, напитките в търговските мрежи не са еквивалентни на яденето на пресни плодове. Допълнителните съставки като захар, мляко, фъстъчено масло и сладолед добавят ненужни калории. Ако много ви се пие шейк, изберете няколко пресни плода и си направете такъв у дома.

Протеинови барове
Тези барове могат да бъдат с високо съдържание на протеини и други хранителни вещества, но също така са пълни с захар и калории. Ако сравните хранителна информация между някои протеинови бара и бонбони бар с ядки ще откриете, че количество на белтъчините, захар и калории са сходни. Избягвайте барове с имена, подобни на други десерти, особено ако те са с ниско съдържание на протеин.

Консервирани супи
Консервираните супи може да и изглеждат като добра идея, тъй като има толкова много разновидности с ниско съдържание на калории и мазнини, но много от тях, дори и тези с намален натрий, съдържат най-малко 1000 мг натрий. Консумирайте ги в умерени количества, тъй като това е почти половината от препоръчителната дневна доза. Не са особено подходящи за хора с високо кръвно налягане.

Замразен йогурт
Разумна порция замразен йогурт е чудесна алтернатива на сладоледа, но проблемите започват, когато спрете да се притеснявате за големината на порцията. Имайте предвид, че препоръчителната порция е ½ чаша (количество доста по-малко от това, което обикновено се сервира).

Микс от ядки, закупени в магазина
Миксът от ядки е друга потенциално здравословна храна, която е смесена със съставки, като например сол и захар. Лакомства, гарнирани с йогурт нямат място сред здравословната храна. Направете си домашен микс от ядки като контролирате съставките, които добавяте. Орехите, стафидите и парченца черен шоколад са чудесен избор.

Диетични храни за микровълнова фурна
Също като консервираните супи, замразените “здравословни” храни са пълни с натрий. Обикновено са с ниско съдържание на хранителни вещества и не винаги задоволяват апетита ни. Вместо да се храните с тези солени храни, опитайте се да готвите в по-големи количества, когато имате време. Разделете храна на разумни порции като по този начин няма да се притеснявате за здравословните съставки в храната.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: