Как да бъдете добри клиенти в ресторант

13 Dec

servitior

Всеки, който се е занимавал с ресторантьорство, може да направи ​​собствен списък с неща, които се правят и такива, които не се правят в ресторант. За съжаление, много хора забравят маниерите си, когато вечерят навън. Следвайте стъпките по-долу, за да бъдете добър клиент и да се радвате на чудесно обслужване от страна на сервитьора.

1. Бъдете приятелски настроени. Звучи просто, но много клиенти в ресторантите са вглъбени в храната си и забравят, че сервитьорът също е човешко същество. Не, не е необходимо, да водите дълъг разговор с него, едно просто “Как сте?” може да означава много за изтощения сервитьор. Проявата на човечност понякога е по-ценна от няколко лева бакшиш.

2. Не забравяйте думите “моля” и “благодаря”. Макар да нямате намерение да се държите и звучите сякаш давате заповеди на сервитьора, ако забравите да благодарите, може да изглеждате точно така. Когато вашият сервитьор долива напитка в чашата пред вас, кажете “благодаря”, вместо да го гледате как го прави.

3. Не стреляйте по вестоносеца. Не забравяйте, че сервитьорът може да е първото и последното лице, което виждате в ресторанта, но това не означава, че той е отговорен за всичко, което се случва в заведението. Например, ако точно тази вечер, ресторантът е останал без вида месо, което желаете, сервитьорът не може да направи нищо, за да промени това. Ако имате основателно оплакване, поискайте да говорите с управителя.

4. Изключете звука на телефона си. Ако не вдигате телефона, когато вечеряте у дома, не би трябвало да говорите по него и в един ресторант. Ако трябва да проведете важен разговор, извините се и излезте навън. Последното нещо, което трябва да направите, е да кажете на сервитьора да ви изчака, докато приключите с разговора си, за да вземе поръчката ви.

5. Учете като давате пример. Използвайте това време, за да научите децата си да бъдат добри клиенти. Макар много ресторанти да предлагат лакомства за децата, не забравяйте, че те не са безплатни. Ако носите собствени закуски за децата, не забравяйте да почистите след тях. Накратко, почистете всичко, което сервитьорът не е донесъл на масата, като салфетки и прибори, особено в натоварените часове.

6. Оставете бакшиш. Стандартният бакшиш обикновено е 5% – 10%. Ако сте били впечатлени от обслужването, това е времето да го покажете. Не забравяйте, че голяма част от заплатата на сервитьора зависи от вашата щедрост.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: